Smedholmen blev ett lyckokast

En förväntansfull publik samlas på Smedholmen för att vara med om årets invigning.
MJÖLBY (LT)
Föreningen Mjölby konstrunda bildades 2007 och initiativet togs av Annika Stockman. I år var det dags för tioårsjubileum. Invigningen ägde rum på Smedholmen vilket var nytt för året.
Ett tioårsjubileum fordrar något extra så Landshövdingen Elisabeth Nilsson invigningstalade och i sitt tal framhöll hon att konstrundor blivit allt populärare i landet.
Text och bild: INGA BIRGITTA WIDÉN, HANS BLOMBERG
Fortsättning publicerad i papperstidningen 170901








