Äntligen ett riktigt arkiv

Oppositionspolitikerna Inga-Lill Östlund (L), till vänster, och Katarina Karlberg (C) presentade med en blomma till berörd personal.
SÖDERKÖPING (LT)
Det var två personer som var särskilt belåtna när det nya kommun- och föreningsarkivet invigdes den 5 maj, arkivarie Christina Nilsson och arkivassistent Amanda Hjelm. Det nya arkivet är beläget i bottenplanet under Storängsköket, ett stenkast från kommunhuset.
– Det är extra roligt att få inviga en lokal som vi har planerat och funderat på länge. Redan 2003 var våra befintliga lokaler fulla.
Text och bild: OWE BERGGREN
Fortsättning publicerad i papperstidningen 170526








SÖDERKÖPING (LT)