Bevemyr nytt kommunalråd

Anders Bevemyr blir nytt socialdemokratiskt kommunalråd efter Mattias Geving. Han tillträder uppdraget den 15 januari 2017.
SÖDERKÖPING (LT)
Vid kommunfullmäktiges ordinarie sammanträde den 9 november tas det formella beslutet att Anders Bevemyr (S) blir nytt kommunalråd efter Mattias Geving den 15 januari 2017.
– Vi har varit enhälliga i alla sammanhang; valberedning, arbetarekommunens styrelse och medlemsmötet i går (13/10), informerade Pia Dingsten, ordförande i arbetarekommunens styrelse sedan i mars i år, när det hölls pressträff i Nyströmska skolan den 14/10.
Text och bild: OWE BERGGREN
Fortsättning i papperstidningen 161118








