Torpvandring på Dalbylandet

Många intresserade lyssnade till Karl-Olof Gustavssonss berättelse.
YDRE (LT)
Allt under det att nybyggnationen vid Dalbylandet i Torpa pågår för fullt ordnade hembygdsföreningen en vandring där ett 25-tal såväl gamla som nyinflyttade och blivande Torpabor deltog.
Ledare och berättare var Torpas egen historiker Kalle i Holma, Karl-Olof Gustavsson. Han gav en mycket intressant skildring av det gamla torpet Dalbylandet, eller Sjönäs som det förr lär ha kallats.
Text och bild: BERNT KARLSSON
Fortsättning publicerad i papperstidningen 171020








