Milan i Lomsviken

Milan i Torpa spred en härlig doft i skogen. Ett 50-tal nyfikna som kommit för att uppleva det gamla hantverket.
YDRE (LT)
Den gamla vackra kolarplatsen/kolbottnen vid Lomsviken på Torpön som sedan 2012 inte haft någon kolmila fylldes på lördagen av drygt 50 intresserade som fick uppleva ännu en miltändning.
Kolarmäster Sven-Olof Thuresson som i många år haft huvudansvaret tyckte han var för gammal att fortsätta. Men med åren blir man ju också klokare och efter två lediga somrar kände Sven-Olof sig så pigg att han lovade ställa upp – bara han fick bra hjälp.
Text och bild: BERNT KARLSSON
Fortsättning publicerad i papperstidningen 151016






