Ödeshögs första yrkesdag
Mottot för dagen – ”Vi bygger Ödeshög framåt”

Wilma Wetter och Annika Brandin bland ett antal skyltar med globala mål. Wilma är praktikant hos Annika de närmaste tio veckorna.
ÖDESHÖG (LT)
Redan i november förra året presenteras dagen vid en företagsfrukost. Tisdagen den 11 mars blir Ödeshögs första yrkesdag. Den ska berätta för eleverna vad olika yrken…







Vi är några gubbar, ja några och några, ibland är vi 70-80 stycken, som träffas var fjortonde dag. Vi har ett litet möte vilket följs av en måltid som alltid är av toppklass.
Egentligen skulle den här krönikan ha handlat om de skarpa förslag som Centerpartiets reformprogram för utbildning nyligen lade fram.